سرویس فناپ تل (Hosted PBX)

PBX مخفف Private Branch Exchange مرکز تلفن خصوصیاست که برای برقراری ارتباط تلفنی داخل مجموعه و شرکت ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مرکز که به نام سانترال نیز شناخته می‌شود در یک مجموعه نصب می‌شود و تمامی تلفن ها به آن متصل می‌شوند تا بتوانند ارتباط داخلی با همدیگر برقرار نمایند و همچنین همگان بتوانند از خطوط با راه اندازی سوویچ مخابراتی و لایه‌های کنترل کننده‌ی آن بر روی زیرساخت شرکت فناپ تلکام، با استفاده از پروتوکل SIP ارتباطات مخابراتی برای مشتریان مهیا شده و انتقال ترافیک بر روی بستر اینترنت و بدون نیاز به تامین تجهیزات PBX صورت می‌پذیرد.

برخی از قابلیت های فناپ تل

راه اندازی و توسعه آسان و سریع

به واسطه ویژگی‌های نرم‌افزاری، راه اندازی و توسعه سرویس فناپ تل برای مشتریان کاملا سریع و در مدت زمان کمتر از یک روز بدون نیاز به تهیه زیر ساخت‌های سخت افزاری یا نرم افزاری انجام می‌شود. با توجه به اهمیت زمان و صرفه‌جویی در هزینه‌های سازمان بدون شک این امر از بارزترین ویژگی‌های سرویس یاد شده است

امکان استفاده از یک شماره مرکزی و راهیابی تماس‌ها به شعب

ویژگی بارز استفاده از این سرویس امکان انتخاب یک شماره مرکزی و سراسری است. با از سرویس فناپ تل، مشتری به سادگی امکان برقراری تماس با هر یک از دفاتر خود صرف نظر از مکان فیزیکی، ارتباط داخلی برقرار کرده و به راحتی امکان مدیریت تماس‌های دفاتر و شعب خود را دارا است.

مهم‌تر از همه اینکه متناسب با نوع فعالیت آن مجموعه امکان پیاده سازی قوانین راهیابی بر اساس سرشماره(پیش شماره و کد شهر) به صورت اتوماتیک به نزدیکترین شعبه‌ وجود دارد و متعاقب آن تماس گیرنده پیام متناسب با گویش و لهجه آن شهر را دریافت خواهد کرد.

کاهش هزینه های مخابراتی و عملیاتی

سرویس فناپ تل بر اساس ویژگی‌های نرم‌افزاری و طراحی ماژولار خود هیچ گونه محدودیتی در ارایه خدمات تلفن نداشته و مشتری می‌تواند بدون محدودیت و نگرانی هر تعداد تماس ورودی و خروجی همزمان را بر روی برقرار نماید؛ این موضوع علاوه بر کاهش هزینه‌های مخابراتی موجب افزایش بهره‌وری از خطوط تلفن ثابت می‌شود

ضمن آنکه در صورت تمایل و نیاز مشتری به اضافه کردن سرشماره در کوتاه‌ترین زمان خط جدید با تمام ویژگی‌های گفته شده اختصاص داده می‌شود همچنین برای راه‌اندازی، توسعه و نگه‌داری سرویس دیگر نیازی به تخصص و دانش در این حوزه وجود ندارد

تخصیص خطوط داخلی به میزان مورد نیاز

در سیستم‌های معمولی مراکز تلفن سانترال مانند پاناسونیک، خطوط داخلی به صورت محدود ارائه می‌گردند. به عنوان مثال 3 خط شهری با 8 خط داخلی یا 6 خط شهری با 16 خط داخلی عرضه می‌گردند. در اینگونه مراکز تلفن سانترال معمولا جهت افزایش قابلیت اتصال تعداد بیشتر خطوط داخلی، باید نسبت به خرید و نصب ماژولهای توسعه (در صورتی که سیستم قابل توسعه باشد!) با قیمتهای نسبتا قابل توجهی اقدام کرد.

چنانچه سیستم مرکزی تلفن، قابلیت توسعه را نداشته باشد نیز تنها راه افزایش تعداد خطوط داخلی، تعویض کل دستگاه مرکزی تلفن با دستگاهی با ظرفیت بالاتر می‌باشد.

فناپ تل مبتنی بر فن آوری VoIP قابلیت تعریف تعداد بسیار زیاد (چندین هزار) خط داخلی، تقریبا بدون نیاز به پرداخت هزینه های اضافی و همچنین بدون نیاز به توسعه سخت افزاری در مرکز سیستم، ارائه می‌گردد.

سهولت در نقل و انتقال

در صورت انتقال محل کار کارمندی از یک اتاق به اتاقی دیگر در همان ساختمان، تنها کافی است تا گوشی قبلی، مجددا فعال گردد. در صورتی که جابجایی یک خط داخلی در سیستم‌های سانترال قدیمی بسیار پر دردسر و نیازمند به حضور تکنسین سیستم تلفن سانترال می‌باشد

پشتیبانی 7x24

با آگاهی از اهمیت و جایگاه مشتری در هر زمان و هر ساعت از شبانه روز، کارشناسان واحد پشتیبانی با روحیه احترام و همدلی با مشتری، به پشتوانه دانش علمی و عملی، تلاش می‌کنند تا با شناسایی دقیق مشکلات با صرف کمترین زمان، مشکلات مشتریان را رفع سازند و برای تحقق این امر کارشناسان پشتیبانی آماده پاسخ‌گویی و خدمت رسانی به مشتریان هستند

پایداری و ثبات

فارع از اهمیت مزایایی که تا کنون برای استفاده از سرویس فناپ تل اشاره شد، پایداری سرویس و خدمات برای فناپ تلکام بالاترین درجه اهمیت را دارد؛ و به همین دلیل است که ما پایداری و درجه اطمینان سرویس را 99/99 % تضمین خواهیم کرد

امکانات سرویس فناپ تل

PBX که پیشتر به آن اشاره شد، با آگاهی از مشکلات و دغدغه سازمان‌های امروزی، امکان استفاده و کنترل تمام ابزارهای مورد نیاز ارتباطی در سازمان را بر روی یک زیرساخت امن و با کاربری ساده و آسان و بدون هزینه زیرساختی و نگه‌داری برای مشتری ممکن می‌سازد. در جدول زیر به برخی از این امکانات اشاره شده است.

صندوق صوتی/ موسیقی انتظار
امکان بررسی دقیق و مدیریت تماس های کاربران
آرشیو و باز بخش تماس
تعریف صف و گروه‌های تماس
هفته کاری
تماس های همزمان نامحدود
سیستم تلفن گویا (IVR)
ساعت کاری در روزهای خاص
مدیریت سریع و آسان کاربران از طریق پنل
دریافت و پخش پیغام صوتی
امکان افزایش تعداد کاربران و دفاتر و شعب در لحظه